Thanks

Bismillahirrahmanirrahim

Hi. Ini entry aku yang ketiga untuk bulan Mei. Tak tahulah kenapa bulan ni rajin pulak nak update blog hahaha.

Btw saja je dengki dengan Faiz, tu yang tukar url blog ni haha.

Well said, first thing first benda yang aku rasa paling seronok paling lega is bila aku lulus ulangan ujian Jpj! Ya Allah lepas jugak satu beban dalam kepala ni. Mula-mula punyalah seksa aku rasa. Yelah lepas je dapat result spm tu ibu terus daftarkan kelas memandu. Memang itu yg aku nak dulu. Tapi bila kata kena pergi kelaslah ambil ujian undang-undanglah jpj test lah omg masa tu rasa macam apak ah nyesalnya baik mintak ibu phone A5 tu! lulz.

Haha tapi takdir Allah kan siapa kita nak nafikan. Dari kelas tulah aku dapat ramai kenalan baru. Dari kelas tu jugalah aku jadi rapat dgn jiran setaman tu. Haha kecilkan dunia? Dulu masa kecil bila datang rumah dia nak mengaji, kenal kenal nama gitu jelah; senyum senyum gitu jelah. Alah konon malu. Pastu bila jumpa masa nak ambil jpj test for the first time tu, macam-macam cerita kitorang ungkit. Rupanya Hanis tak sesombong yang aku sangka. Takpelah, aku tak kisah pun kena tegur orang dulu untuk mulakan salam perkenalan.

Ada hikmah Allah suruh aku gagal untuk kali yg pertama ewah. Untuk kelas yg terakhir, aku dapat tahu umur adik cikgu tu yg sebenar wohaa! haha. Ceh biasalahkan hensem hensem macam matured gitu, ingatkan dah tua sangat dalam 24++ rupanya baru 22. kah! dahlah friendly, nasib baik iman aku boleh tahan kuat k. Tua tua macam tu belum masuk dalam list sis lagi hahaha lulz. So the next test tu Alhamdulillah sis lulus yey! Berkat doa doa semua  yg disayangi mungkin huhu. And guess what my baby P dah siap semalam. Abah balik je terus kata "wah lesen tok ain dah siap" haha abah. Ok tok ain tu abah dgn ibu je yg boleh panggil k. Itu paling win sebab aku memang kuat ngaruk kuat bebel banyak cengkadak cerewet gila like nasib baik aku ni anak kandung depa huhu kalau tak, siapa je yg boleh sabar hm. So petang tu pun sis drivelah kereta antik abah tu sampai ke Pasir Layar wohoo. Apak sejuk tangan gua. Abah kata apa nak takut, kita yg bawak dia bukan dia bawak kita. haha k fine.

Tapi maybe tu jelah first & last aku drive for this moment sebab esok dah kena gerak Negeri Sembilan, daftar matriks uhuks. Cewdih lah titewrr em. Esok budak sekolah so abah pun kenalah kerja esok. Huwaa ibu dgn along je ke yg ikut pi sanaaaaa! hm... Esok dah nak gerak tapi barang still belum siap 100% pack. Haha they know me. Biasalah nanti last minit baru nak kelam kabut lulz. Tadi petang pak cik call bagi nasihat semangat semualah. Dia kata jangan nak ngada-ngada cengeng macam form 4 form 5 tu haha sampai hati. Yelah aku pun harap jugak. Aku harap aku tak homesick. Aku harap kat sana ramailah kawan yang baik. Aku harap aku dapat roommates yg semua baik semua ok. Aku harap aku boleh terima semua ilmu baru yg cikgu baru akan curahkan. Aku harap aku boleh dapat result yg flying colour. Aku harap aku dapatler sambung degree in shaa Allah. Aku harap aku boleh buat ibu dgn abah bangga. Aku harap aku dapat jadi hamba Allah yg berjaya. Aku harap aku dapat jodoh yg baik.

Eh?! Hahahahaha miang #tetibah ja pasal jodoh lulz. Takdalah saja ja.
Ok, semalam ada orang belanja sis dgn zati dinner pizza~ Fuh melepas kek red velvet mccafe tu semua haha pizza pun pizza lah, sis syukur. Thank you for the treat. Nak kata "u made my day" hmm bolehlah~ hahaha. Entah kenapalah aku boleh berbaik dgn kau ek. Mungkin sebab aku rasa dalam 'hal' kita, kau tak salah kot. Haha biasanya kalau aku dah meluat tu ha gasak engkolah nak terbalik terlingkup ke apa. Haha but you, i do see your effort. Effort nak mintak maaf, effort nak berbaik, effort nak jelaskan semua, i appreciate it. Thank you for all of the efforts. Cuma satu, aku harap takde istilah 'tipu' lahya dalam semua usaha kau tu.

Dalam pada status kau yang sekarang ni; dah jadi boyfriend orang a.k.a boyfriend k.a.w.a.n aku, i hv to limit myself. Aku taklehlah sesuka hati nak whatsapp kau. Aku masih dalam fasa 'redha'. Haha. Walaupun kisah kita ni rumit dan pelik dan pelik dan pelik, tapi aku mengalah. Tak naklah gaduh dgn kawan pasal lelaki. Memang itu prinsip aku dari dulu. Mudah-mudahan bakal suami takdelah buat perangai hm haha.

Aku suka kawan dgn kau. Aku tahu kau jujur. Tapi sayang, hati kau mudah sangat berubah. Mungkin kalau kau slow slow, things will not gonna happen like this. Takpelah, itu hak kau... Nanti kita masing-masing dah nak further study. Kau dekat Uia, aku pulak cuma dekat Kmns. Belajarlah elok-elok. Banggakan ummi ayah kau. Banggakan mem. Banggakan semua orang yg sayangkan kau. Aku tahu kau pandai. Tipulah kalau kata tak cemburu dgn orang pandai haha hm. Yg penting, kita kena selalu ingat Allah. Ingat Tuhan yg telah jadikan semua ni. Semoga Allah tak bolak balik kan hati kita, itu yg masing-masing harapkan kan?

Aku doakan kau sihat dan cepat cepatlah berhenti merokok. Srsly bukannya nak menyibuk, cuma mungkin.... sayang.

Dalam masa yg kita ada untuk timba ilmu tu, aku harap kau fokus dan success dalam setiap exam. Ingat, kalau kata nak Qiam tu, kat mana mana pun boleh buat. Ceh yelah aku ni bukannya baik mana pun cuma yelah saja cakap haha. Tabahkan hati kau. Jangan cepat putus asa. Jangan cepat berubah hati. Jangan fikir sangat benda yg merepek ni. Haha walaupun kekadang aku pun ada gak fikir lulz.

Rimaslah dgn perasaan ni. Tak tahu apa yg aku rasa. Kadang cemburu tak tentu pasal, kadang sakit hati tetibah, kadang geram, kadang benci urgh I've been so weird lately! Biarlah dgn perasaan yg tak pasti ni.

Untuk malam tadi, thanks sebab sudi melabur duit pada aku yg maha suka makan ini haha. Terima kasih sebab sudi share pasal life story kau. Aku memang suka dengar orang bercerita. Thanks jugak pada Ati yang sudi teman sis makan hihihi.

Thanks again for the treat. Lain kali belanja aku lagi. Aku nak makan benda lain pulak! hahaha

So good luck for your life. Perhaps yes, i've started to liking you somehow. but then you belong to someone else.


hahaha just ignore me.

So ok, semoga kita semua diberi peluang untuk jalani hari yg lebih indah dan ceria dan diberi kesempatan untuk terus beribadah kepada Allah yang Maha Berkuasa aameeen. Aku perlukan doa daripada semua orang. Semoga aku boleh terus tabah untuk hidup dan tak menyusahkan ibu abah lagi dan boleh adapt dekat kmns tu dan dapat jodoh yg baik. eh! lulz kbai! hahaha

                                                                                                                                                    xoxo-wannrn

Popular posts from this blog

updated

Spm

Ya Allah